Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Emelies midsommar

2013-06-24 kl 19:42:00
 
Nu har det tagit mig en himla massa tid och slit att få upp det här inlägget. Internetuppkopplingen här i stugan är inte den bästa...
 
Midsommar ska för mig vara solig och varm, med jordgubbar och blommor. Min midsommar var kanske inte riktigt lika god i bakväg som Felicias men minst lika trevlig.
 
Jag hoppas ni hade en härlig och mysig midsommarafton med mycket god mat och skratt. Jag hade det minsann. Vi åkte på en familjeutflykt till ett av stans midsommarfirande tillsammans med flera hundra andra människor. Sedan åkte vi hem, mamma och jag gick och plockade blommor och sedan åt vi tillsammans med våra grannar en väldigt god middag.
 
En av grannflickorna hade dessutom bakat en kladdkaka. Ibland kan något så enkelt som kladdkaka vara riktigt gott.
 
Du kan använda färdigköpt kyld smördeg för detta recept, eller göra egen. Välj det som passar dig och ditt tidschema bäst.
 
Smördegsbakelser med vaniljvisp och jordgubbar
12 stycken
1 paket/sats smördeg
1 paket vaniljvisp
50 g vit choklad
 
1. Sätt på ugnen på 220 grader och skär smördegen i 12 kvadrater eller rutor, beror på formatet på din smördeg.
2. Grädda i mitten av ugnen i ca 10-12 minuter, tills de fått en gyllenbrun färg.
Innan servering
3. Vispa vaniljvispen fluffigt och skiva jordgubbarna. Riv chokladen och lägg jordgubbarna på vaniljvispen, som du klickat på kakorna. Strössla över den vita chokladen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback